Arbete för fler muskler på kortare tid

När det gäller att välja smart, fokusera på komplexa sammansatta rörelser, inte isolerande övningar. En sammansatt rörelse är något som engagerar varje muskel i kroppen, till exempel pull-ups, armhävningar eller dynamiska plankor-medan isolerande övningar bara fokusera på en muskelgrupp, exempelvis axelpress i maskin. Sammansatta rörelser kommer att göra dig starkare, mer explosiv och mer tonad än något annat.

Lika viktigt: Öka intensiteten! Många lägger tid på sin träning, men misslyckas helt när det gäller träningens intensitet. Bottom line: Om det inte känns tufft, är det inte tufft. Lär ni er att ändra på detta kommer ni drastiskt förändra er kondition och er förmåga att coacha dig själv till (och andra) till nya nivåer. Jobba hårt och fortsätt lite till när det tar emot. Resultaten kommer!

Outfit: Capritights och linne från Crafts vår/sommarkollektion 2012

Jag som skriver Sportamores träningsblogg heter Sofia, och driver en av Sveriges mest populära träningsbloggar. Inne på uppochhoppa.se hittar du varje dag ny träningsinspiration. Jag skriver om allt gällande träning och hälsa. Tips, mode, mat (nej inte bara sallad!), inspiration, specifika pass och utmaningar. Alltid ärligt och med en gnutta humor! Ta ett kliv mot dina mål – UPPOCHHOPPA!

Detta inlägg är publicerat i Träningsbloggen. Bokmärk permalink. Skriv en kommentar eller lämna en trackback: Trackback URL.

Skriv en kommentar

Din epostadress delas eller publiceras aldrig Obligatoriska fält är markerade med *

*
*

Du kan använda dessa HTML-taggar och attribut: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>