STOR flyttrea med upp till 50% rabatt >>

Sportamore

Jag vill göra en ny beställning

 Hur beställer jag från Sportamore?

Du kan beställa direkt på www.sportamore.se eller via vår kundtjänst. Om du är ny kund och vill veta mer i detalj hur ett köp går till kan du läsa mer under Kundservice, Så här handlar du eller så ringer du in till oss på 08-50007500 så informerar vi dig om hur du gör ett köp.

 Hur fungerar er Orderbekräftelse?

När du har gjort din beställning skickar vi en bekräftelse till din e-postadress som gäller som kvitto och är en garanti på att ordern har gått igenom. Det är viktigt att du uppger korrekt e-postadress. Har du gjort en beställning på www.sportamore.se och inte fått en orderbekräftelse från oss på mailen så ta kontakt med vår kundtjänst.

 Hur får jag information om Sportamore och erbjudanden om kampanjer och nyheter?

Bästa sättet att få en rabattkod är att ”gilla” och följa oss på vår facebooksida: www.facebook.com/sportamore eller prenumerera på våra kampanj- och nyhetsutskick. Vi finns även på Instagram och Twitter, sök på Sportamore så hittar du oss.

 Jag har problem med att lägga min order, vad är fel?

Kontrollera gärna att alla uppgifter som behövs är ifyllda och att du uppfyller de krav som gäller för det betalningssätt som du har valt.

 Hur fungerar 3 för 2?

Vid nyttjande av denna kampanj erhålles den billigaste varan som en generell rabatt på hela köpet. Ex. Köpet innehåller tre produkter där priset på respektive vara är 100SEK, 150SEK samt 250SEK. Det innebär att den totala rabatten på köpet blir 100SEK och den fördelas enligt följande: Totalsumman för alla produkter är 500SEK och av denna utgör den billigaste produkten (100SEK) 20 %. Det innebär att du som kund får 20 % rabatt på varje produkt i detta köp.

Övriga faktura/betalningsfrågor

 Är det säkert att betala med kort?

Kortbetalningar sker genom Klarna. All överföring av information sker i krypterad form. Vid kortbetalning uppges kortnummer, kortets giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort en 3D Secure-kod.

 Vad ingår i priset på produkterna?

Priserna är i svenska kronor och inkluderar moms och fraktkostnader om inte annat uppges. Övriga kostnader är efterkravsavgift (59 kr), Uppläggningsavgift vid delbetalning (Klarna), expresspack (29 kr) och en kostnad för paket som inte hämtas ut (299 kr).

 Hur gör jag med min faktura vid en retur?

Om du returnerar hela din order så kommer fakturan att makuleras när returen är behandlad, det bekräftas genom mail. Behåller du några produkter i din order så kommer du att få en uppdaterad faktura till din mail när returen är behandlad. På en standardfaktura är det 14 dagars betaltid, om ditt förfallodatum börjar närma sig kan du kostnadsfritt flytta fram ditt förfallodatum på my.klarna.com

 Hur fungerar 3D Secure?

För att öka säkerheten för kortanvändning över internet har ett lösenord införts som kallas 3D Secure. Med lösenordet legitimerar du dig när du betalar med Visa eller MasterCard. Om du inte har skaffat en 3D Secure kod, gå in på din internetbank och aktivera lösenordet, tjänsten är avgiftsfri.

 Hur fungerar fakturabetalning?

När vi skickar din försändelse får du en faktura skickad med e-post till din e-postadress. Fakturan har en betalningstid på 14 dagar och det tillkommer ingen fakturaavgift. Detta gäller standardfakturan i vår Klarnakassa, har du valt en kampanjfaktura så tillkommer de fakturaavgifter som uppges vid det valet i kassan.

 Vilka olika betalningsalternativ finns?

Vi erbjuder fakturabetalning, direktbanksbetalning, kortbetalning och delbetalningsupplägg genom vår Klarnakassa. Du kan även välja att betala hos ombudet när du hämtar ut ditt paket (59 kr i postförskottsavgift tillkommer).

 Hur fungerar min rabattkod/voucher?

När du har mottagit en värdekod skriver du in den på anvisad plats i kassan och trycker verifiera. Du får direkt respons på om din kod är giltig eller ej. Om du lägger till fler varor i kundvagnen kommer koden med automatik att appliceras på dessa produkter också. De flesta rabattkoder gäller endast på ordinarie priser och det står alltid angivet när du får din kod. Om du är osäker på vad som gäller för just din kod är du välkommen att kontakta oss.

Leveransfrågor

 Hur länge ligger paketet kvar innan jag måste hämta ut det?

Du har 14 dagar på dig att hämta ut paketet efter att du har fått din sms-avisering. Efter det går paketet i retur till Sportamore och vi blir tvungna att debitera en avgift för hantering av outlöst försändelse (299 kr).

 Vad kostar frakten?

Om inte annat uppges är det fraktfritt inom Sverige. För paket som löses ut mot Efterkrav tillkommer en avgift på 59 kronor. Du har också möjlighet att returnera varan utan kostnad.

 Hur fungerar expressorder?

I kassan kan du välja expressorder (29 kr). Det innebär att ditt paket garanterat packas och skickas inom 24 timmar.

 Hur lång leveranstid har ni?

Vi beräknar att du ska ha din försändelse inom 1 - 4 arbetsdagar. Om produkten är en beställningsvara är leveranstiden 5-10 arbetsdagar. Vi visar leveranstid under varje produkt.

 Hur vet jag när mitt paket kommer om det är hemleverans?

Innan varorna skickas hem aviseras sändningen per telefon och en överenskommelse om tid för leverans bokas. All avisering sker per telefon.

 Hur vet jag att mitt paket finns att hämta och var ska jag hämta det?

När ditt paket finns att hämta får du ett sms till ditt uppgivna mobilnummer med information om var du kan hämta ditt paket och ett löpnummer som du ska uppge i butiken. I sms:et står även vilka öppettider som butiken har öppet. Vilket ombud som ditt paket kommer till baseras på ditt postnummer.

 Hur får jag min vara levererad?

I dagsläget skickas våra paket med DB Schenker till ett ombud eller med hemleverans för produkter som är för stora för att skickas till ombud. För vissa orter erbjuder vi även hemleverans med Best. För att se om hemleverans är tillgängligt på din ort så knappar du in ditt postnummer i kassan. Läs mer under fliken Kundservice, Leveranser i våra allmänna villkor.

 Jag har inte fått mitt paket, vad ska jag göra?

När vi har mottagit din order skickas en orderbekräftelse till dig via e-post och när vi skickar ut varorna från lagret får du ett nytt e-postmeddelande med en spårningslänk till vår samarbetspartner. Om du följer länken kan du se status på din leverans och se var försändelsen befinner sig i processen. När ditt paket finns att hämta ut kommer du få ditt sms. Om du skulle ha råkat skriva in fel mobilnummer kan du se var ditt paket finns via ovan nämnda spårningslänk och då räcker det med att du tar med dig din legitimation samt ditt kollinummer till ombudet där paketet finns så får du ut det.

Retur och Reklamationer

 Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Du har möjlighet att skicka tillbaka delar eller hela din försändelse i retur inom 30 dagar. Med din försändelse får du en retursedel som du kan använda. Återbetalning sker sedan inom 30 dagar från det att vi fått tillbaka varan oanvänd och i oförändrat skick med original emballage. Returkostnaden står Sportamore för. Det är inte möjligt att returnera hygienartiklar såsom underkläder och badkläder om förseglingen är bruten. Är du osäker och har frågor kontakta gärna kundtjänst.

 Mitt paket var skadad vid ankomst - vad gör jag?

Sportamore ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till kund. Vid mottagande av godset är det viktigt att kontrollera så att godset inte är transportskadat. Anmäl transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet eller kontakta kundtjänst för att lösa problemet i efterhand.

 Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

Sportamore följer Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage. Spara orderbekräftelse som kvitto på din vara. Kontakta kundtjänst per telefon eller e-post.

 Hur gör jag snabbast ett byte?

Kontakta kundtjänst på 08-50007500 så hjälper vi dig.

 Min retursedel saknas vad gör jag?

Kontakta kundtjänst så hjälper de till med att skicka en ny fraktsedel, skicka inte paketet mot postförskott eller efterkrav. Vid returleverans är det kunden som ansvarar för godset.

 Jag har gjort en retur, vad händer nu?

En retur tar mellan 7-10 arbetsdagar att hantera och vi kommer återkoppla till dig via mail så snart din retur är hanterad. Om du har valt att betala med faktura kommer din faktura att justeras/makuleras beroende på om du skickat tillbaka delar eller hela din order. Kom ihåg att hålla koll på förfallodatumet på din faktura, om det närmar sig kan du behöva förlänga det. Du kan förlänga förfallodatumet på tre olika sätt: du kan ringa oss, du kan maila oss eller du kan kontakta Klarna på 08-120 120 10 samt på www.klarna.com Om du har valt att betala med kort/direktbetalning kommer pengarna sättas in på det kort/konto som du använde vid köpet. Om du har valt att betala med postförskott kommer pengarna sättas in på det kontonummer som du skrev på returtalongen. Om du inte skrivit något där kommer vi kontakta dig via mail för att få ditt kontonummer.

 Hur länge har jag öppet köp?

När du handlar på Sportamore har du alltid 30 dagars öppet köp.

Min fråga stämmer inte in på något av alternativen

 Använder Sportamore cookies?

Ja, Sportamore använder cookies för att ge besökare tillgång till olika funktioner. Vill du läsa mer gå in under fliken Cookies.

 Hur fungerar säkerheten på sportamore.se

Sportamore följer de krav på säkerhet som finns vad det gäller betalningar och hanteringen av dina uppgifter sker krypterat enligt SSL (Secure Sockets Layer). Vår samarbetspartner för kort- och direktbetalningar, PayEx, är certifierad enligt PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Inga kortuppgifter sparas av Sportamore. Vi följer Personuppgiftslagen (PUL) och hanterar dina personuppgifter i enlighet med specifikationen i våra Allmänna villkor.

Produktfrågor

 Hur ska jag veta vilken storlek jag ska välja?

Storleksvalet är alltid svårt och väldigt individuellt. Vi har storleksguider till många av våra skor och plagg men tyvärr inte till alla. Kontakta gärna oss om du behöver veta mått på något specifikt plagg eller innermått på någon specifik sko. Kom ihåg att alla mått är individuella och prova noga innan du bestämmer dig för om plagget eller skon passar eller inte.

Jag vill avbeställa min order

 Kan jag själv komplettera/ändra min order?

Nej, det går inte att göra ändringar online, men hör av dig per telefon eller e-post till kundtjänst så försöker vi lösa din förfrågan.

 Kan jag avbeställa min beställning?

Om du kontaktar oss kan vi kontrollera hur långt din order har kommit i processen och går det att annullera din order gör vi det. Har den gått iväg från oss har du fri returrätt men det är viktigt att du hämtar ut ditt paket för att du inte ska få en kostnad för outlöst paket.