-25% på mängder av höstskor

Kontakta kundtjänst

08 - 500 07 500

Öppettider Måndag - Fredag

  • telefon
  • 09:00 - 17:00
  • chatt
  • 09:00 - 16:45

Fält markerade med * är obligatoriska

Vanliga frågor

 Jag har gjort en retur, vad händer nu?

En retur tar mellan 7-12 arbetsdagar att hantera och vi kommer återkoppla till dig via mail så snart din retur är hanterad. Om du har valt att betala med faktura kommer din faktura att justeras/makuleras beroende på om du skickat tillbaka delar eller hela din order. Vi rekommenderar att du loggar in på www.klarna.se och rapporterar en retur. På så vis ligger din faktura pausad i väntan på att din retur hanteras hos oss. Om du har valt att betala med kort/direktbetalning kommer pengarna sättas in på det kort/konto som du använde vid köpet. Om du har valt att betala med postförskott kommer pengarna sättas in på det kontonummer som du skrev på returtalongen. Om du inte skrivit något där kommer vi kontakta dig via mail för att få ditt kontonummer.

 Hur fungerar hemleverans med Budbee?

Vi erbjuder kostnadsfri hemleverans med Budbee i Stockholm, Göteborg och Malmö. Om alternativet är tillgängligt för dig så visas det under när du fyller i ditt postnummer under fraktalternativ i kassan. Avisering om leveransdag sker när paketet scannats på Budbees terminal. Normalt sett sker detta senast dagen efter att ditt paket lämnat vårt lager. Har du inte möjlighet att ta emot paketet på den planerade leveransdagen kan du boka en ny dag via länken i sms:et.

 Jag har inte fått mitt paket, vad ska jag göra?

När vi har mottagit din order skickas en orderbekräftelse till dig via e-post och när vi skickar ut varorna från lagret får du ett nytt e-postmeddelande med en spårningslänk till vår samarbetspartner. Om du följer länken kan du se status på din leverans och se var försändelsen befinner sig i processen. När ditt paket finns att hämta ut kommer du få ditt sms. Om du skulle ha råkat skriva in fel mobilnummer kan du se var ditt paket finns via ovan nämnda spårningslänk och då räcker det med att du tar med dig din legitimation samt ditt kollinummer till ombudet där paketet finns så får du ut det.

 Hur gör jag med min faktura vid en retur?

Om du returnerar hela din order så kommer fakturan att makuleras när returen är behandlad, det bekräftas genom mail. Behåller du några produkter i din order så kommer du att få en uppdaterad faktura till din mail när returen är behandlad. På en standardfaktura är det 14 dagars betaltid, om ditt förfallodatum börjar närma sig kan du pausa din faktura hos Klarna. För att pausa fakturan gör du på detta vis: Gå till Klarna.se och logga in med mobilt bank-id. När du har loggat in kommer du att kunna se alla dina aktiva fakturor hos Klarna. Välj den faktura som returen gäller och klicka på rapportera retur.

 Hur ska jag veta vilken storlek jag ska välja?

Storleksvalet är alltid svårt och väldigt individuellt. Vi har storleksguider till många av våra skor och plagg men tyvärr inte till alla. Kontakta gärna oss om du behöver veta mått på något specifikt plagg eller innermått på någon specifik sko. Kom ihåg att alla mått är individuella och prova noga innan du bestämmer dig för om plagget eller skon passar eller inte.

Har du inte fått din orderbekräftelse? För tillfället kategoriserar Gmail våra orderbekräftelser som Skräppost. Kolla gärna en extra gång om den kan finnas i den mappen i Gmail. Om du fortfarande inte kan hitta den är du välkommen att höra av dig till oss.