Fri frakt över 299:-30 dagars öppet köpKöp nu, betala i slutet av februari

Yes! Här hittar du rabattkoden

Kontakta kundtjänst

Har du problem att lägga en beställning och använder Internet Exporer eller Micorsoft Edge? Testa gärna en annan webbläsare som exempelvis Chrome eller Firefox.


Om du föredrar att prata med oss nås vi på vardagar på telefon 08-500 075 00. Se aktuella öppettider för telefon och chatt nedan.

Öppettider

  • Måndag - Fredag

    Avvikande öppettider:
  • 10:00-20:00

    Torsdag 23/1 11:00-20:00
  • Chatt
  • Stängd

Fält markerade med * är obligatoriska

Vanliga frågor

 Hur du gör en retur - Steg för steg

1. Förpacka varan/varorna i ett skyddande ytteremballage.
2. Ange returorsak och artikelnummer på följesedeln och bifoga denna i paketet.
3. Om du önskar göra ett byte rekommenderar vi att du lägger en ny beställning på hemsidan eller kontaktar kundtjänst för att reservera den nya varan. Gör du ett byte via följesedeln riskerar den nya varan att bli slutsåld innan returen har hanterats.
4. Klistra på fraktsedeln utanpå paketet och lämna in till närmaste Schenkerombud. Observera att returen inte kan lämnas in hos Postnord.
5. Det tar mellan 7-12 arbetsdagar innan din retur hanteras. Om du har valt faktura som betalmetod rekommenderar vi att du loggar in på klarna.se och rapporterar en retur. På så vis pausas din faktura i väntan på att den hanteras hos oss.
6. När din retur har hanterats kommer du att få en bekräftelse via mail från oss. Du får även en bekräftelse från Klarna.

 Jag har inte fått mitt paket, vad ska jag göra?

När vi har mottagit din order skickas en orderbekräftelse till dig via e-post och när vi skickar ut varorna från lagret får du ett nytt e-postmeddelande med en spårningslänk till vår samarbetspartner. Om du följer länken kan du se status på din leverans och se var försändelsen befinner sig i processen. När ditt paket finns att hämta ut kommer du få ditt sms. Om du skulle ha råkat skriva in fel mobilnummer kan du se var ditt paket finns via ovan nämnda spårningslänk och då räcker det med att du tar med dig din legitimation samt ditt kollinummer till ombudet där paketet finns så får du ut det.

 Hur gör jag med min faktura vid en retur?

Om du returnerar hela din order så kommer fakturan att makuleras när returen är behandlad, det bekräftas genom mail. Behåller du några produkter i din order så kommer du att få en uppdaterad faktura till din mail när returen är behandlad. På en standardfaktura är det 14 dagars betaltid, om ditt förfallodatum börjar närma sig kan du pausa din faktura hos Klarna. För att pausa fakturan gör du på detta vis: Gå till Klarna.se och logga in med mobilt bank-id. När du har loggat in kommer du att kunna se alla dina aktiva fakturor hos Klarna. Välj den faktura som returen gäller och klicka på rapportera retur.

 Hur ska jag veta vilken storlek jag ska välja?

Storleksvalet är alltid svårt och väldigt individuellt. Vi har storleksguider till många av våra skor och plagg men tyvärr inte till alla. Kontakta gärna oss om du behöver veta mått på något specifikt plagg eller innermått på någon specifik sko. Kom ihåg att alla mått är individuella och prova noga innan du bestämmer dig för om plagget eller skon passar eller inte.

Har du inte fått din orderbekräftelse? För tillfället kategoriserar Gmail våra orderbekräftelser som Skräppost. Kolla gärna en extra gång om den kan finnas i den mappen i Gmail. Om du fortfarande inte kan hitta den är du välkommen att höra av dig till oss.