Fri frakt över 399 kr & fri retur30 dagars öppet köpKöp nu, betala i slutet av november

Klicka för att se våra aktuella deals

Kontakta kundtjänst

Om du föredrar att prata med oss nås vi på vardagar på telefon 08-500 075 00. Se aktuella öppettider för telefon nedan.

På grund av den rådande situationen vi befinner oss i kan det vara någon dags försening hos fraktbolagen.
Om du inte fått ditt paket inom 5 arbetsdagar får du gärna kontakta oss så ska vi kika vidare på det.

Har du beställt en vara som levereras direkt från Nike? Just nu är det dessvärre förseningar på upp 12 dagar till följd av Covid-19 men det arbetas för fullt för att du ska få ditt paket, så snart din order är skickad kommer du att få bekräftelse via mail.

Öppettider

  • Måndag-Fredag
  • 9:00-12:00

Fält markerade med * är obligatoriska

Vanliga frågor

 Hur fungerar hemleverans med Budbee?

Vi erbjuder hemleverans med Budbee för stora delar av Sverige. Om alternativet är tillgängligt för dig så visas det under när du fyller i ditt postnummer under fraktalternativ i kassan. Avisering om leveransdag sker när paketet scannats på Budbees terminal. Normalt sett sker detta senast dagen efter* att ditt paket lämnat vårt lager. Har du inte möjlighet att ta emot paketet på den planerade leveransdagen kan du boka en ny dag via länken i sms:et. För tillfället så är standardinställningen att Budbee lämnar paketet utanför din dörr, du kan enkelt ändra detta via länken i sms:et som du får från Budbee *Just nu så har Budbee ett väldigt högt tryck vilket kan göra att det blir någon dag försening innan du får sms:et med aviseringen.

 Hur du gör en retur - Steg för steg

1. Förpacka varan/varorna i ett skyddande ytteremballage.
2. Om du önskar göra ett byte rekommenderar vi att du lägger en ny beställning på hemsidan.
4 a) Klistra på fraktsedeln utanpå paketet och lämna in till närmaste Schenkerombud. Observera att returen inte kan lämnas in hos Postnord.
b) Om du fick ditt paket levererat med Budbee kan du i sms:et boka upphämtning av returen alternativt hos ditt närmsta Schenkerombud.
c) Om du fick ditt paket levererat med Instabox returnerar du paketet via Instabox, boka retur i sms:et du fick i samband med leveransen.
d) Om du fått ditt paket från någon av våra partners måste paketet returneras direkt till partnern, använd fraktsedeln som kom med i paketet och lämna in det på samma ställe som du hämtade det.
5. Det tar mellan 7-12 arbetsdagar innan din retur hanteras. Om du har valt faktura som betalmetod rekommenderar vi att du loggar in på klarna.se och rapporterar en retur. På så vis pausas din faktura i väntan på att den hanteras hos oss.
6. När din retur har hanterats kommer du att få en bekräftelse via mail från oss. Du får även en bekräftelse från Klarna.

 Hur fungerar hemleverans med Best?

Vi erbjuder hemleverans med Best Transport till stora delar i Sverige. Om alternativet är tillgängligt för dig så visas det under när du fyller i ditt postnummer under fraktalternativ i kassan. Här väljer du också vilken dag du önskar få paketet levererat, samt fyller i eventuell portkod. Ifall du önskar så har du också ett val att Best Transport lägger paketet utanför dörren. Om du inte har möjlighet att ta emot paketet på den önskade dagen, så vänligen kontakta vår kundtjänst.

 Jag har inte fått mitt paket, vad ska jag göra?

När vi har mottagit din order skickas en orderbekräftelse till dig via e-post och när vi skickar ut varorna från lagret får du ett nytt e-postmeddelande med en spårningslänk till vår samarbetspartner. Om du följer länken kan du se status på din leverans och se var försändelsen befinner sig i processen. När ditt paket finns att hämta ut kommer du få ditt sms. Om du skulle ha råkat skriva in fel mobilnummer kan du se var ditt paket finns via ovan nämnda spårningslänk och då räcker det med att du tar med dig din legitimation samt ditt kollinummer till ombudet där paketet finns så får du ut det.

 Hur gör jag med min faktura vid en retur?

Om du returnerar hela din order så kommer fakturan att makuleras när returen är behandlad, det bekräftas genom mail. Behåller du några produkter i din order så kommer du att få en uppdaterad faktura till din mail när returen är behandlad. På en standardfaktura är det 14 dagars betaltid, om ditt förfallodatum börjar närma sig kan du pausa din faktura hos Klarna. För att pausa fakturan gör du på detta vis: Gå till Klarna.se och logga in med mobilt bank-id. När du har loggat in kommer du att kunna se alla dina aktiva fakturor hos Klarna. Välj den faktura som returen gäller och klicka på rapportera retur.

 Hur ska jag veta vilken storlek jag ska välja?

Storleksvalet är alltid svårt och väldigt individuellt. Vi har storleksguider till många av våra skor och plagg men tyvärr inte till alla. Kontakta gärna oss om du behöver veta mått på något specifikt plagg eller innermått på någon specifik sko. Kom ihåg att alla mått är individuella och prova noga innan du bestämmer dig för om plagget eller skon passar eller inte.

Har du inte fått din orderbekräftelse? För tillfället kategoriserar Gmail våra orderbekräftelser som Skräppost. Kolla gärna en extra gång om den kan finnas i den mappen i Gmail. Om du fortfarande inte kan hitta den är du välkommen att höra av dig till oss.